Blog

Rozwiązywanie testu

Jak rozpocząć rozwiązywanie testu?

Sposób dołączenia do testu zależy od tego, jak test został Ci udostępniony przez twórcę. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje.

Test udostępniony indywidualnym kodem

Jeśli test jest udostępniany Ci indywidualnym kodem, to otrzymasz e-maila z platformy Testportal z informacją o zaproszeniu do testu. Kiedy wiadomości nie ma w folderze “Odebrane” Twojej skrzynki mailowej, sprawdź wszystkie pozostałe foldery, w tym “SPAM”. Na pewno w którymś z nich będzie e-mail z kodem dostępu do testu.

W otrzymanej wiadomości znajdziesz dwa linki. Pierwszy z nich będzie prowadził do strony głównej Testportalu. W polu na dole ekranu wpisz kod podany w e-mailu i użyj opcji Rozpocznij test. Zostaniesz skierowany na stronę startową testu.

Drugi link zawarty w wiadomości przeniesie Cię bezpośrednio do strony startowej bez przepisywania indywidualnego kodu dostępu. Jest to szybsza opcja wejścia do testu.

W przypadku obu linków po uzupełnieniu niezbędnych danych na stronie startowej, możesz zacząć go rozwiązywać, używając opcji Rozpocznij test.

Test udostępniony w Microsoft Teams

Do testu przystępujesz jako członek zespołu albo uczestnik czata w Microsoft Teams. Powiadomienie o nowym teście pojawi się jako post na kanale. Bezpośrednio z niego można wejść w test. Udostępniony test zobaczysz jako karta w aplikacji w menu zespołu lub czata, do których należysz.

Test udostępniony linkiem

Jeżeli otrzymałeś od twórcy testu link, użyj go, aby przejść do testu. Otworzy Ci się strona startowa testu. Uzupełnij ją i zacznij go rozwiązywać za pomocą opcji Rozpocznij test.

Test udostępniony linkiem treningowym

Wystarczy wejść w link, który przekazał Ci twórca testu. Otworzy Ci się strona startowa testu. Uzupełnij ją i zacznij go rozwiązywać za pomocą opcji Rozpocznij test.

Test udostępniony hasłem grupowym

Aby dołączyć do testu, wejdź na adres subdomeny, który podał Ci twórca testu. Następnie wpisz hasło grupowe do testu, które otrzymałeś.

Co zrobić, gdy nie mogę wejść do testu?

Aby rozwiązywać testy na Testportalu nie jest potrzebne konto użytkownika. To duże ułatwienie dla rozwiązujących, którzy mogą rozpocząć zdawanie dzięki kilku sposobom dostępu.

Dlaczego dostęp do testu nie jest możliwy?

W zależności od tego, jaką formę dostępu do testu przewidział jego twórca, możesz otrzymać od niego indywidualny kod dostępu do testu, link do testu lub hasło grupowe.

Jeśli posiadasz link do testu, po prostu wklej go w swojej przeglądarce. Być może zostaniesz też poproszony o podanie adresu e-mail, na który otrzymasz swój indywidualny kod dostępu (niekiedy twórcy testów wymagają dodatkowej weryfikacji rozwiązujących), a jeśli nie, od razu znajdziesz się na stronie startowej testu.

Problem: Jeśli nie wydarzyła się żadna z wyżej opisanych sytuacji, oznacza to, że test nie został odpowiednio skonfigurowany przez twórcę (prawdopodobnie nie jest jeszcze aktywny).

Rozwiązanie: Skontaktuj się z osobą, która udostępniła Ci test.

Jeśli posiadasz indywidualny kod dostępu do testu, wpisz go na stronie głównej www.testportal.pl w sekcji "Rozwiązujesz test?" i potwierdź przyciskiem Rozpocznij test. Jeśli twórca testu posiada subdomenę w postaci nazwa.testportal.pl, kod dostępu możesz podać także bezpośrednio na niej.

Kod dostępu na stronie

Kod dostępu możesz też wpisać na głównej stronie Testportalu

Problem: Brak kodu dostępu. W takiej sytuacji, sprawdź wszystkie foldery w Twojej skrzynce pocztowej. Zdarza się, że wiadomości od Testportalu trafiają np. do folderów „Oferty” lub „SPAM”.

Rozwiązanie: Jeśli masz pewność, że kod dostępu do Ciebie nie dotarł, skontaktuj się z osobą, która udostępniła Ci test. Twórca ma dostęp do wszystkich kodów i są one przypisane do konkretnych adresów.

Jeżeli posiadasz hasło do testu (wspólne dla wszystkich rozwiązujących), podaj je na stronie subdomeny w postaci nazwa.testportal.pl. Właściwy adres subdomeny (podobnie jak hasło) powinien przekazać Ci twórca testu. Jeśli wejście do testu nie jest możliwe, zwróć się do niego, aby upewnić się, że test jest aktywny, a przesłane przez niego dane prawidłowe.

Test nie zawsze będzie aktywny!

Twórca test zazwyczaj ogranicza czas aktywności testu. Może zdarzyć się, że na przystąpienie do niego będziesz mieć jedynie kilka lub kilkanaście minut. Jeśli ten czas upłynie, nie będzie już możliwe rozpoczęcie testu. Informacje o długości czasu, przez który test będzie aktywny, otrzymasz bezpośrednio od twórcy testu i/lub w wiadomości mailowej.

Otrzymałem dwa kody dostępu do testu. Który jest właściwy?

Twórca testu ustala, w jaki sposób rozwiązujący będą mogli przystępować do testu. Jeśli wybrane zostały jednorazowe kody dostępu, może zdarzyć się, że twórca wygeneruje nie jeden, a dwa lub więcej kodów.

Co zrobić, gdy otrzymałem dwa lub więcej kodów dostępu do testu?

Użyj kodu, który został wygenerowany najpóźniej. W tym celu sprawdź w wiadomościach mailowych, która z nich jest najnowsza. Prowadzący może zmieniać ustawienia testu i być może wygenerował kody dostępu więcej niż raz.

Jak użyć kodu dostępu do testu?

W otrzymanej od Testportalu wiadomości znajdziesz kod oraz dwa linki. Pierwszy z nich będzie prowadził do naszej strony głównej. W polu na dole ekranu wpisz kod z wiadomości i użyj opcji Rozpocznij test. Zostaniesz skierowany na stronę startową testu.

Drugi link zawarty w wiadomości przeniesie Cię bezpośrednio do strony startowej bez przepisywania indywidualnego kodu dostępu. Jest to szybsza opcja wejścia do testu. W przypadku obu linków po uzupełnieniu niezbędnych danych na stronie startowej, możesz zacząć rozwiązywać test, korzystając z opcji Rozpocznij test.

Co zrobić, gdy żaden z kodów nie działa lub żaden e-mail nie dotarł?

Skontaktuj się z twórcą testu, aby otrzymać swój indywidualny kod dostępu w inny sposób niż poprzez wiadomość mailową.

Jak dodać plik do odpowiedzi w teście?

Sprawdź, jak dodać załączniki do Twoich odpowiedzi w teście.

Czy mogę dołączyć do odpowiedzi plik audio, PDF lub obraz?

Do odpowiedzi na pytanie opisowe możesz dodać plik, którego rozmiar nie przekracza 5 MB. W praktyce oznacza to, że z powodzeniem dołączysz plik audio, wideo, obrazek (sugerujemy pliki w formacie, który używa kompresji, np. JPEG, JPEG 2000, PNG), plik PDF czy arkusz kalkulacyjny programu Microsoft Excel.

Jak mogę dodać załącznik do odpowiedzi na pytanie?

Jako rozwiązujący, możesz dodać załącznik do pytania otwartego (opisowego). Oznacza to, że ta możliwość pojawi się wyłącznie wtedy, gdy twórca testu pozwoli na to w konkretnym pytaniu.

Dodawanie załącznika w odpowiedzi

Dodawanie załącznika w odpowiedzi w teście

W jaki sposób dowiem się, które odpowiedzi są poprawne?

Jeśli autor testu wyraził zgodę na pokazywanie poprawnych odpowiedzi, będziesz mógł je zobaczyć w ocenionym arkuszu.

Poprawne odpowiedzi na pytania

Pokazywanie/ukrywanie poprawnych odpowiedzi zależy od ustawień, które wprowadził twórca testu. Jeśli poprawne odpowiedzi nie są dostępne po zakończeniu testu, oznacza to, że twórca zdecydował się nie ujawniać ich rozwiązującym.

Jeśli chcesz poznać poprawne odpowiedzi, skontaktuj się z osobą, która udostępniła Ci test – być może wyrazi na to zgodę.

Poprawne odpowiedzi na pytania mogą również zostać przedstawione po zakończeniu testu. Będą widoczne jedynie dla pytań: jednokrotnego wyboru, wielokrotnego wyboru oraz krótkiej odpowiedzi. Klucz odpowiedzi w przypadku tych ostatnich może ulec zmianie ze względu na działania twórcy testu.

Czy ten artykuł był przydatny?