Cennik

Rozwiązywanie testu

Jako Testportal dostarczamy platformę do tworzenia i przeprowadzania testów, ale nie jesteśmy ich autorami. Na tej stronie szybko znajdziesz odpowiedzi na pytania najczęściej zadawane przez osoby rozwiązujące testy. W wielu kwestiach pomocny będzie jednak kontakt z osobą, która udostępniła Ci test do rozwiązania.

Jak rozpocząć rozwiązywanie testu?

Sposób dołączenia do testu zależy od tego, jak test został Ci udostępniony przez twórcę. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje.

Test udostępniony indywidualnym kodem

Jeśli test jest udostępniany Ci indywidualnym kodem, to otrzymasz e-maila z platformy Testportal z informacją o zaproszeniu do testu. Kiedy wiadomości nie ma w folderze “Odebrane” Twojej skrzynki mailowej, sprawdź wszystkie pozostałe foldery, w tym “SPAM”. Na pewno w którymś z nich będzie e-mail z kodem dostępu do testu.

W otrzymanej wiadomości znajdziesz dwa linki. Pierwszy z nich będzie prowadził do strony głównej Testportalu. W polu na dole ekranu wpisz kod podany w e-mailu i użyj opcji Rozpocznij test. Zostaniesz skierowany na stronę startową testu.

Drugi link zawarty w wiadomości przeniesie Cię bezpośrednio do strony startowej bez przepisywania indywidualnego kodu dostępu. Jest to szybsza opcja wejścia do testu.

W przypadku obu linków po uzupełnieniu niezbędnych danych na stronie startowej, możesz zacząć go rozwiązywać, używając opcji Rozpocznij test.

Test udostępniony w Microsoft Teams

Do testu przystępujesz jako członek zespołu albo uczestnik czata w Microsoft Teams. Powiadomienie o nowym teście pojawi się jako post na kanale. Bezpośrednio z niego można wejść w test. Udostępniony test zobaczysz jako karta w aplikacji w menu zespołu lub czata, do których należysz.

Test udostępniony linkiem

Jeżeli otrzymałeś od twórcy testu link, użyj go, aby przejść do testu. Otworzy Ci się strona startowa testu. Uzupełnij ją i zacznij go rozwiązywać za pomocą opcji Rozpocznij test.

Test udostępniony linkiem treningowym

Wystarczy wejść w link, który przekazał Ci twórca testu. Otworzy Ci się strona startowa testu. Uzupełnij ją i zacznij go rozwiązywać za pomocą opcji Rozpocznij test.

Test udostępniony hasłem grupowym

Aby dołączyć do testu, wejdź na adres subdomeny, który podał Ci twórca testu. Następnie wpisz hasło grupowe do testu, które otrzymałeś.

Co zrobić, gdy nie mogę wejść do testu?

Aby rozwiązywać testy na Testportalu nie jest potrzebne konto użytkownika. To duże ułatwienie dla rozwiązujących, którzy mogą rozpocząć zdawanie dzięki kilku sposobom dostępu.

Dlaczego dostęp do testu nie jest możliwy?

W zależności od tego, jaką formę dostępu do testu przewidział jego twórca, możesz otrzymać od niego indywidualny kod dostępu do testu, link do testu lub hasło grupowe.

Jeśli posiadasz link do testu, po prostu wklej go w swojej przeglądarce. Być może zostaniesz też poproszony o podanie adresu e-mail, na który otrzymasz swój indywidualny kod dostępu (niekiedy twórcy testów wymagają dodatkowej weryfikacji rozwiązujących), a jeśli nie, od razu znajdziesz się na stronie startowej testu.

Problem: Jeśli nie wydarzyła się żadna z wyżej opisanych sytuacji, oznacza to, że test nie został odpowiednio skonfigurowany przez twórcę (prawdopodobnie nie jest jeszcze aktywny).

Rozwiązanie: Skontaktuj się z osobą, która udostępniła Ci test.

Jeśli posiadasz indywidualny kod dostępu do testu, wpisz go na stronie głównej www.testportal.pl w sekcji "Rozwiązujesz test?" i potwierdź przyciskiem Rozpocznij test. Jeśli twórca testu posiada subdomenę w postaci nazwa.testportal.pl, kod dostępu możesz podać także bezpośrednio na niej.

Kod dostępu na stronie

Kod dostępu możesz też wpisać na głównej stronie Testportalu

Problem: Brak kodu dostępu. W takiej sytuacji, sprawdź wszystkie foldery w Twojej skrzynce pocztowej. Zdarza się, że wiadomości od Testportalu trafiają np. do folderów „Oferty” lub „SPAM”.

Rozwiązanie: Jeśli masz pewność, że kod dostępu do Ciebie nie dotarł, skontaktuj się z osobą, która udostępniła Ci test. Twórca ma dostęp do wszystkich kodów i są one przypisane do konkretnych adresów.

Jeżeli posiadasz hasło do testu (wspólne dla wszystkich rozwiązujących), podaj je na stronie subdomeny w postaci nazwa.testportal.pl. Właściwy adres subdomeny (podobnie jak hasło) powinien przekazać Ci twórca testu. Jeśli wejście do testu nie jest możliwe, zwróć się do niego, aby upewnić się, że test jest aktywny, a przesłane przez niego dane prawidłowe.

Test nie zawsze będzie aktywny!

Twórca test zazwyczaj ogranicza czas aktywności testu. Może zdarzyć się, że na przystąpienie do niego będziesz mieć jedynie kilka lub kilkanaście minut. Jeśli ten czas upłynie, nie będzie już możliwe rozpoczęcie testu. Informacje o długości czasu, przez który test będzie aktywny, otrzymasz bezpośrednio od twórcy testu i/lub w wiadomości mailowej.

Otrzymałem dwa kody dostępu do testu. Który jest właściwy?

Twórca testu ustala, w jaki sposób rozwiązujący będą mogli przystępować do testu. Jeśli wybrane zostały jednorazowe kody dostępu, może zdarzyć się, że twórca wygeneruje nie jeden, a dwa lub więcej kodów.

Co zrobić, gdy otrzymałem dwa lub więcej kodów dostępu do testu?

Użyj kodu, który został wygenerowany najpóźniej. W tym celu sprawdź w wiadomościach mailowych, która z nich jest najnowsza. Prowadzący może zmieniać ustawienia testu i być może wygenerował kody dostępu więcej niż raz.

Jak użyć kodu dostępu do testu?

W otrzymanej od Testportalu wiadomości znajdziesz kod oraz dwa linki. Pierwszy z nich będzie prowadził do naszej strony głównej. W polu na dole ekranu wpisz kod z wiadomości i użyj opcji Rozpocznij test. Zostaniesz skierowany na stronę startową testu.

Drugi link zawarty w wiadomości przeniesie Cię bezpośrednio do strony startowej bez przepisywania indywidualnego kodu dostępu. Jest to szybsza opcja wejścia do testu. W przypadku obu linków po uzupełnieniu niezbędnych danych na stronie startowej, możesz zacząć rozwiązywać test, korzystając z opcji Rozpocznij test.

Co zrobić, gdy żaden z kodów nie działa lub żaden e-mail nie dotarł?

Skontaktuj się z twórcą testu, aby otrzymać swój indywidualny kod dostępu w inny sposób niż poprzez wiadomość mailową.

Jak dodać plik do odpowiedzi w teście?

Sprawdź, jak dodać załączniki do Twoich odpowiedzi w teście.

Czy mogę dołączyć do odpowiedzi plik audio, PDF lub obraz?

Do odpowiedzi na pytanie opisowe możesz dodać plik, którego rozmiar nie przekracza 5 MB. W praktyce oznacza to, że z powodzeniem dołączysz plik audio, wideo, obrazek (sugerujemy pliki w formacie, który używa kompresji, np. JPEG, JPEG 2000, PNG), plik PDF czy arkusz kalkulacyjny programu Microsoft Excel.

Jak mogę dodać załącznik do odpowiedzi na pytanie?

Jako rozwiązujący, możesz dodać załącznik do pytania otwartego (opisowego). Oznacza to, że ta możliwość pojawi się wyłącznie wtedy, gdy twórca testu pozwoli na to w konkretnym pytaniu.

Dodawanie załącznika w odpowiedzi

Dodawanie załącznika w odpowiedzi w teście

Jak sprawdzę wynik mojego testu?

Po rozwiązaniu testu na platformie Testportal, Twój wynik może pojawić się na stronie końcowej. To, czy będzie widoczny, zależy od ustawień, które zostały skonfigurowane przez twórcę Twojego testu. Może on pokazać Ci Twój rezultat od razu po teście, ale może też udostępnić go później albo poinformować o nim innym kanałem komunikacji.

Strona końcowa testu z wynikiem

Strona końcowa z wynikiem testu

Dlaczego wynik mojego testu jest niewidoczny?

Twój rezultat jest niewidoczny, jeśli twórca testu ukrył go albo test zawiera nieocenione pytania opisowe. Możesz:

  • zachować link do strony końcowej testu. Wtedy używając tego linku, w każdej chwili można sprawdzić, czy wynik już się pojawił.

  • poczekać na wiadomość e-mail z rezultatem testu. Jeżeli test będzie oceniony i twórca zgodzi się udostępnić wynik, dostaniesz powiadomienie mailowe z linkiem do strony końcowej.

Stronę z rezultatem swojego testu będziesz mógł otworzyć tak długo, jak test nie zostanie usunięty przez jego twórcę.

Kiedy zobaczę wynik mojego testu?

Jeżeli osoba udostępniająca Ci test ujawnia jego wyniki, to zobaczysz je:

  • od razu po rozwiązaniu go, o ile test nie zawierał pytań otwartych dłuższej formy (opisowych),

  • po ocenieniu przez twórcę testu odpowiedzi opisowych, jeśli takie występowały w Twoim teście.

Autor testu może też powiadomić Cię o wyniku inną drogą niż przez Testportal lub nie udostępniać wyniku w ogóle.

Jak zapisać stronę z wynikiem mojego testu?

Wynik Twojego testu może być Ci w przyszłości potrzebny. Dlatego warto pobrać stronę końcową testu jako plik PDF, wysłać na swoją skrzynkę mailową albo zapisać link do niej. Pamiętaj, że niektóre informacje o Twoim rezultacie mogą zostać Ci udostępnione w późniejszym czasie, a nie od razu po rozwiązaniu testu. Twórca testu może też poinformować Cię o wyniku inną drogą niż za pośrednictwem Testportalu. Wtedy rezultat testu nie będzie widoczny na jego stronie końcowej.

Pobranie pliku PDF z wynikiem testu

Stronę z wynikiem testu możesz pobrać i zapisać na swoim komputerze w formie pliku PDF:

  1. Wybierz opcję Zachowaj wynik.

  2. W okienku “Zachowaj wynik” wybierz opcję PDF.

  3. Zapoznaj się z tekstem dotyczącym wydruku.

  4. Wybierz Drukuj.

Po zapisaniu ekranu z wynikiem testu jako PDF, masz możliwość wydrukowania go.

Zapisz wynik testu jako plik PDF

Zachowaj plik PDF z Twoim wynikiem testu

Wiadomość e-mail z wynikiem testu

Jeśli chcesz otrzymać wiadomość e-mail zawierającą Twój wynik testu i/albo potwierdzenie udziału w nim:

  1. Wybierz opcję Zachowaj wynik.

  2. W okienku “Zachowaj wynik” wybierz opcję E-mail.

  3. W polu “Twój adres e-mail” podaj swój adres mailowy.

  4. Zaznacz oświadczenie, że zapoznałeś się z Regulaminem oraz Polityką prywatności Testportalu i akceptujesz je.

  5. Wybierz opcję Wyślij.

Na skrzynkę e-mail otrzymasz wiadomość zawierającą link do strony końcowej testu.

Zachowaj wynik_e-mail

Otrzymaj wiadomość e-mail z wynikiem testu

Link do Twojej strony z wynikiem testu

Jeżeli nie masz możliwości wysłania strony z wynikiem testu na adres e-mail, zapisz link do niej:

  1. Wybierz opcję Zachowaj wynik.

  2. W okienku “Zachowaj wynik” wybierz opcję Link.

  3. Kliknij Skopiuj link.

  4. Zapisz skopiowany link w dowolnym, bezpiecznym miejscu w razie potrzeby użycia go w przyszłości.

Pamiętaj, żeby nie udostępniać linku osobom trzecim.

Zachowaj wynik_link

Zachowaj link do strony z Twoim wynikiem testu

Jeśli po jakimś czasie lub w innej przeglądarce chcesz przejść do strony z wynikiem, to najpierw podaj wszystkie dane, których użyłeś/użyłaś na stronie startowej. Na tej podstawie nastąpi autoryzacja, że możesz zobaczyć wynik swojego testu.

Możesz przeglądać stronę z wynikiem swojego testu do momentu, kiedy autor go usunie.

Przeczytaj w kolejnej części artykułu, jak dowiedzieć się, które odpowiedzi były poprawne w rozwiązywanym przez Ciebie teście.

W jaki sposób dowiem się, które odpowiedzi są poprawne?

Kiedy skończysz rozwiązywać test na platformie Testportal, poprawne odpowiedzi mogą być widoczne na stronie końcowej. To, czy są dostępne, zależy od twórcy testu i zastosowanych przez niego ustawień. Możliwe, że zobaczysz poprawne odpowiedzi od razu po zakończeniu testu. Mogą one też zostać udostępnione w późniejszym czasie lub przekazane w inny sposób. Autor testu może też nie informować Cię o poprawnych odpowiedziach.

Dlaczego nie widzę poprawnych odpowiedzi?

Jeśli poprawne odpowiedzi nie są dostępne po zakończeniu testu, oznacza to, że twórca zdecydował się nie ujawniać ich rozwiązującym.

Jeśli chcesz poznać poprawne odpowiedzi, skontaktuj się z osobą, która udostępniła Ci test – od niej uzyskasz informację, czy będą dla Ciebie dostępne.

Do jakich pytań zobaczę odpowiedzi, jeśli twórca testu je udostępni?

Poprawne odpowiedzi na pytania będą widoczne dla pytań jednokrotnego wyboru, wielokrotnego wyboru oraz krótkiej odpowiedzi. Klucz odpowiedzi w przypadku tych ostatnich może ulec zmianie ze względu na działania twórcy testu.

Czy ten artykuł był przydatny?